יום שישי, 18 בפברואר 2011

אלקטריק בלו - גיטרות חמות, סולו תופים וזמרת שחורה ששרה בלוז רוק - מה עוד אפשר לבקש?


אז ככה, אני אמנם חובב ענק של נירוונה ומאור כהן אבל אני עדיין אוהב תמיד לחזור לשורשים שלי ובמקרה הזה אני פשוט יכול להגיד שבלוז תמיד היה שם וגם תמיד יהיה ובסופו של דבר איך שלא נהפוך את זה, כל הרוק ואפילו הרעש העצבני ביותר של הגיטרות התחיל אצל השחורים בשדות הכותנה כשהם התחילו לנגן על איזה מטאטא עם כמה חוטים וקראו לזה גיטרה.

ובחזרה לעניינו, הגיע לידי דיסק של להקת אלקטריק בלו או באנגלית Electric Blue שרק השם כבר אומר משהו, הרכב בלוז רוק ישראלי המונה חמישה נגנים, אני הבנתי שיש להם נגנית מפוחית וזה בטוח משהו שלא רואים כל יום בארץ אז רק על זה קיבלתם כמה נקודות טובות אצלי.

בדיסק חמישה קטעים ואני יכול לסכם אותו בכמה נקודות פשוטות:

1. יש להרכב הזה ביצים

2. זה ההרכב בלוז הכי מקורי שאני שמעתי בארץ

3. יש להרכב הזה ביצים

כן, סעיפים 1 ו – 3 חוזרים על עצמם פעמיים מהסיבה הפשוטה שברגע שאתם תשמעו את הדרייב גיטרות המופלא של אלקטריק בלו (אפילו שהם לא נירוונה) בשיר The Wizard , אתם תבינו על מה מדובר.

התחלתי לשמוע את הדיסק עם Coffee Shop המתחיל באווירה רגועה מאוד אך מתפוצץ עם הזמן וכשהגעתי לקטע האמצעי פתאום השיר עבר מהפך שלא שמעתי כבר הרבה זמן, משהו שהזכיר לי את ג'ף בק משום מה. ללא ספק לא הבלוז הסטנדרטי אבל בהחלט מעניין.

הקטע השני ששמעתי היה Texas Steel – אלוהים יודע מאיפה הוציאו את השם הזה אבל אני אסכם את השיר הזה במשפט אחד – Red house של ג'ימי הנדריקס ללא ספק עם נגיעה קטנה של זפלין וקול של זמרת שאין ספק הרבה יותר טוב משל הנדריקס.

עוד מהפנינים שנמצאים בדיסק הצנום הזה הוא Color Blue, מלבד זה שהוא כמעט גרם לי לחתוך את הוורידים שלי בסוף, יש בו סולו גיטרה שמתובל מעט עם הסאונד Woman Tone שקלפטון היה משתמש בתקופה בו הוא היה מסומם מהתחת. תחפשו את הקטע ביוטיוב, קלפטון מסביר איך יוצרים את הסאונד.



אפילו שהם לא נירוונה, ההרכב הזה הוא בהחלט מעניין, השירים מעובדים היטב עם הפתעות ורעש גיטרות שלא שומעים בבלוז כל יום ובטח שלא בבלוז הישראלי, שומעים שכל אחד מהנגנים הוא קודם כל רוקר בדם וזה באמת מה שיוצא החוצה בסוף, נגני רוק שמנגנים בלוז, וזה מה שמבדיל ביניהם לבין להקת חתונות קאברים כמו דב המר או ההיביג'יביז שחושבים שאם הזמר שלהם נולד בשיקגו או משהו כזה זה הופך אותו לבלוזיסט.

קישורים ומידע נוסף על הלהקה:
http://www.electricblue.co.il

http://www.facebook.com/pages/Electric-Blue/65757378468
http://www.myspace.com/ebluemusic

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה